Sportsernæring 2017-09-18T09:25:37+00:00

Sportsernæring

Træner du meget, eller dyrker du sport på højt plan uden at opnå de resultater, som du gerne vil? Mangler du energi til at gennemføre din træning eller kamp med den intensitet, som gør, at du enten vinder, leverer din ypperste præstation eller når dine træningsmål? Så kan der være store fordele i, at du får omlagt din kost.

Sportsernæring kan give dig fordele som:

  • Bedre resultater ved træning og i kamp
  • Øget energi, koncentration og præcision
  • Kortere restitutionstid
  • Nedsat risiko for skader og sygdom

Hvorfor have fokus på sportsernæring?

Den rigtige kost kan være den detalje, som hjælper dig på vej til din optimale form og din ypperste præstation. Nye og bedre resultater kræver altså mere, end at du kun justerer på din træning. Bedre resultater kræver også den rigtige kost og passende med restitution.

Det betyder, at den rigtige kost, som er tilpasset dig og dine mål for din sport eller træning, giver din krop de bedste betingelser for, at du får mest muligt ud af dine træningspas, og præsterer optimalt i kamp eller ved konkurrencer.

Derudover kan sportsernæringen også hjælpe dig til:

  • Opbygning af muskelmasse
  • At reducere din fedtprocent
  • At bevare din optimale kropsvægt

Vejledning i sportsernæring

Når jeg vejleder i sportsernæring, har jeg fokus på, at du får den rigtige kost både i forhold til mængde, type og timing. Det betyder, at jeg har fokus på, at du får fyldt dine energidepoter op, med den rigtige kost, så den stemmer overens med dit træningsprogram og dine mål samtidig med, at din kost fremmer din restitutionsevne.

Derudover vil jeg også hjælpe dig med at planlægge din kost, så der tages hensyn til, om du skal øge din muskelmasse, tabe i vægt eller forebygge skader og sygdom for at du kan præstere bedst muligt.

Principperne for en optimal sportsernæring er:

  • Spis tilstrækkeligt med kulhydrater hver dag
  • Spis protein af høj kvalitet fra fx mejeriprodukter, kød, fisk, fjerkræ og æg
  • Spis umættet fedt
  • Spis minimum 300 g frugt og 300 g grøntsager dagligt
  • Få dækket dit behov for vitaminer og mineraler via en varieret kost
  • Spis restitutionsmåltider, som indeholder både kulhydrat og protein
Eller send en besked

15 minutters gratis vejledning

Vil du høre mere om, hvordan jeg kan hjælpe dig med din sportsernæring, så ring til mig på tlf. nr. 28 60 27 68. Du kan få 15 minutters gratis vejledning første gang du ringer.
Eller send en besked
Tilmeld nyhedsbrev
Luk

9 gratis tips til dig

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få 9 tips og inspiration til dit vægttab og din sunde livsstil direkte i din indbakke *

Tilmeld
* Du kan til hver en tid, afmelde dig nyhedsbrevet igen.